Intervence v městském rádiu „Atény 9.84“

5thOct. × ’19

https://anarchistsworldwide.noblogs.org/files/2019/10/athina984-thumb-large-thumb-large.jpgV úterý 1. října 2019 proběhla v městském rádiu „Atény 9.84“ kontra-informační intervence. Akce byla organizována otevřeným shromážděním squatů, kolektivů, přistěhovalců a internacionalistů za účasti 30 osob. Soudruzi vstoupili do studia po dohodě se zaměstnanci a trvalo to půl hodiny. Během vysílání zazněl projev o squatech, imigrantech a všeobecných represivních a bídných podmínkách, které převládají.

Po intervenci soudruzi odešli směrem k stanici metra Kerameikos, kde byli napadeni policejními silami. Poté se v nedaleké oblasti uskutečnilo zatčení 8 lidí. Jeden ze zadržených byl sexuálně obtěžován policistou v policejním vozidle.

  • Během intervence došlo v rádiu k přečtení tohoto textu:

“Atény, slyšíte mě? Je mi líto, že ruším váš mizerný každodenní život. Je mi líto, že jsem ukradl čas, který jste již prodali. Je mi líto, že vás nutím myslet na to, co nechcete konfrontovat. Ale dnes mám hlas a vy mě posloucháte. Jsem hlasem utlačovaných. Jsem hlasem, kterému nechtějí dovolit, aby byl slyšen. Jsem hlasem lidí, kteří byli kvůli profitu vytlačeni ze svých čtvrtí. Jsem hlasem uprchlíků, kteří ztratili své přátele a stále nevědí proč. Jsem hlasem spálených lesů, které byli obětovány na oltáři zisku. Jsem hlasem všech těch, kteří bojovali, ikdyž se všechno zdálo marné. Jsem hlasem budoucích generací, které zdědí dystopii. A vy, kdo mě posloucháte, mi určitě rozumíte. Rozumíte tomu, co je útlak. Chápete, co to znamená pracovat pouze pro přežití. Chápete, co to znamená opustit svůj domov, protože nájemné je vyšší než vaše mzda. Rozumíte, co to znamená zabíjet vaše sny pomalu a bolestně. Ale ptáte se mě, proč vám tyto věci říkám. Řeknete, že taková je situace. Dobře, ale co s tím můžeme dělat? A já odpovím. Řeknu vám, že všechno, co zažíváte, je způsobeno lidmi. Řeknu vám, že vaše deprese nemusí existovat. Řeknu vám, že jsme toho spolu v minulosti hodně dosáhli. Řeknu vám, že váš život je drahocenný na to, aby se jim takhle plýtvalo. Řeknu vám, abyste bojovali, aby váš život za něco stál. Děkuji za poslech, přeji hodně štěstí.“

This entry was posted in General, Intervence and tagged , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.